Return to site

mlearning - Mobilen som opplæringskanal

Det er kun en ting som er som er verre enn å lære opp ansatte og miste de – og det er å ikke lære opp ansatte! 

Det er ingen myte - De som jevnlig gjennomfører opplæring av ansatte har mer fornøyde ansatte, holder lenger på de og har oppnår også en bedre bunnlinje. Opplæring burde derfor stå høyt oppe på agendaen hos alle arbeidsgivere.

Men det å holde på de ansatte er heller ikke lenger nok, arbeidsgivere må også engasjere ansatte med bedriftens identitet, filosofi og produkter. For å oppnå engasjement gjennomfører derfor mange arbeidsgivere jevnlig internopplæring med samlinger, foredragsholdere og interaktive e-læringsløsninger.

E-læring har over tid blitt en av de viktigste og mest kostnadseffektive metodene for å gjennomføre opplæring, men det er ikke gitt at den ansatte alltid har tid eller anledning til å sette seg ned med PC’en og gjennomføre dette. Spesielt ikke for såkalte "feltarbeidere" hvor arbeidet skjer utenfor kontoret f.eks i butikk eller ute med kundene.

Hva så med mobilen? ikke noe medium er mer tilgjengelig og vi har alle en smarttelefon eller tablet for hånden hele tiden. Mobilen har for lenge siden blitt en integrert del av våre liv og vi bruker den daglig i jobben - med eller uten sjefens godkjenning. Derfor er den i mange tilfeller også den perfekte kanalen for å gjennomføre opplæring.

I mange tilfeller er mobilen det opplagte valget fordi det er hurtig, effektivt, målrettet og ikke minst kostnadseffektivt. I tillegg gir den en større fleksibilitet, større deltagelse og interaksjon enn sammenlignbare læringsmetoder.

BeMobile leverer opplæringsløsninger på mobil:
  • Engasjerende læring som gir høy oppmerksomhet og respons
  • Lynkurs, Onboarding, Arbeidsstøtte, videolæring, m.m.
  • Ingen brukernavn eller passord å huske – bare å klikke på linken
  • Opplæringssnutter for øyeblikkelig opplæring og arbeidsstøtte
  • Måling av deltagelse (poeng, tid, automatiske påminnelser)
  • Varighet, innhold, vanskelighetsgrad, osv., skreddersys etter kundens ønsker og opplæringsmål
  • Referanser: Telenor, Volvo, Rikstoto, Thon Hotels og NRK